Edició de la història gràfica de la vida del general Prim

La Fundació Privada Reddis edita la història gràfica del general Prim; un còmic que es distribuirà als centres educatius de la comarca per apropar la vida del reusenc universal.

presentacio comic prim 1

L'edició, amb textos de Carme Bigorra i Maria Josep Salvadó i il·lustracions d'Eva Ibáñez, consta de 24 pàgines que sintetitzen els 56 anys de vida del general Prim.

Amb vinyetes totalment fidels a l’època, el llibre aconsegueix obrir una finestra al passat a través d’una gamma cromàtica apagada per representar l’antiguitat.  Les pàgines compten també amb requadres d’informació que narren la història del segle XIX per contextualitzar el lector i ajudar a situar-lo en el moment polític que Prim va actuar, entre els anys 1814 i 1870, per entendre la seva tasca.

comic prim

La Fundació Reddis volia vincular-se amb el Bicentenari del naixement del general que es va celebrar durant l’any passat, tot i que ha finalitzat, i va decidir fer-ho a través del món de l’ensenyament.

Se n’han editat un total de 2.000 exemplars per fer arribar a joves dels 15 instituts i a una xifra encara per determinar d'escoles d'arreu del Baix Camp, per donar a conèixer el que va ser «un jove astut, líder entre la canalla i que amb 30 anys es va convertir en una persona admirada i a la vegada temuda", segons Bigorra.

Us trobeu aquí: Inici » Projectes i beques » Projectes » Comissió cultural » Edició de la història...