El jurat del Premi d'Art Contemporani es reuneix per decidir els 2 guanyadors d'aquesta edició

El passat dimecres 20 de gener, el jurat del Premi d'Art Contemporani Fundació Privada Reddis es va reunir al Museu de Reus per decidir els 2 guanyadors d'aquesta edició. Aquests es faran públics el dia 5 de febrer a les 19 hores, coincidint amb la inauguració de l'exposició.

reunio jurat

La Fundació Privada Reddis va obrir, el passat mes de setembre, la convocatòria de la primera edició del Premi d’Art Contemporani Fundació Privada Reddis (de caràcter biennal) amb l’objectiu d’impulsar la creació artística, difondre-la entre el públic i crear una col·lecció que sigui un referent de qualitat i compromís amb l’art contemporani. El concurs proposa una reflexió sobre el paisatge contemporani en les arts visuals, oberta a propostes formals que qüestionin els valors objectius o simbòlics de la natura i de l’entorn rural, industrial o urbà.

reunio jurat 2El galerista Àlex Nogueras i la crític d'art, Assumpta Rosés, membres del jurat d'aquesta edició, prenent notes sobre les obres dels 14 finalistes

En aquesta primera edició del certamen s’han presentat a concurs un total de 87 artistes residents a Catalunya. D’aquests se n’han seleccionat 14 que formaran l’exposició, que s’inaugurarà al Museu de Reus el proper divendres 5 de febrer a les 19 hores, i  també formaran part del catàleg del Premi.

En l’edició actual, el jurat, format per persones destacades dins del món de l’art, el composen el galerista Àlex Nogueras, l’artista Albert Gusi, el director del centre d’art Lo Pati, Vicent Fibla, i la crític d’art Assumpta Rosés. Després d’haver seleccionat els 14 finalistes, es va reunir el passat dimecres 20 de gener al Museu de Reus per decidir quins són els dos guanyadors de l’edició d’aquest any, que es repartiran els 8.000€ en què estan donats els premis (5.000€ el primer i 3.000€ el segon). Els noms dels 2 guanyadors es faran públics el divendres 5 de febrer a les 19 hores, coincidint amb la inauguració de l’exposició.

reunio jurat3El jurat d'aquesta primera edició deliberant

Els 14 finalistes d’aquesta edició són:

• Ignasi Prat, Sant Esteve de Palautordera, 1981
  • Luis Guerra, Santiago de Chile, 1974
  • Azahara Cerezo, Girona, 1988
  • Inés Schaikowski, Wriezen (Alemanya), 1981
  • Salvador Juanpere, Vilaplana, 1953
  • Alberto Gil, Saragossa, 1991
  • Àlvar Calvet, Tremp, 1965
  • Francesc Roig, Reus, 1960
  • Llorenç Ugàs, Sabadell, 1976
  • Milena Rossignoli, Quito (Equador), 1990