Exposició "Joan Casals. La trajectòria de l'educador"

La Fundació Privada Reddis va acollir l'exposició "Joan Casals. La trajectòria de l'educador", amb la finalitat de donar a conèixer la tasca didàctica de Joan Casals. La mostra es va poder visitar des del 26 de novembre fins el 20 de desembre de 2013.

joancasals 3

La mostra “Joan Casals. La trajectòria de l’educador”, forma part del projecte expositiu Joan Casals. Cartografies de la memòria, coordinat per Carme Puyol, que ha portat l’obra de l’artista al Museu de Reus, a la Galeria Antoni Pinyol i al Centre de Lectura de Reus.

L’exposició mostra tot un seguit de treballs realitzats per nens i nens i nois i noies que Casals conservava de forma ordenada en el seu arxiu personal. La mostra es podrà visitar fins el 23 de desembre a la Fundació Privada Reddis.

joancasals 2

El comissari de l’exposició, Albert Macaya, professor de la Universitat Rovira i Virgili, ha volgut destacar i analitzar aquesta vessant poc coneguda de Joan Casals. Com ell mateix ha escrit “Joan Casals era molt conscient que la relació entre arts visuals i educació és rica i multidimensional. Sabia que les arts són un valuós element d’acompanyament del procés de descobert del món que fan els infants, i, amb el pas dels anys, esdevenen eines de coneixement, maneres de relacionar-nos amb el que ens envolta. Creia fermament que l’art i la cultura visual estan en estreta relació amb la pròpia definició de la identitat de nens i adolescents. I veient clar aquest potencial, Joan Casals va dedicar moltes hores i energies a la pedagogia.

joancasals 1

Us trobeu aquí: Inici » Projectes i beques » Projectes » Comissió cultural » Exposició "Joan Casals. La...