La Fundació cedeix una vintena de pintures al Museu de Reus

Quasi totes les pintures provenen de diferents edicions del Premi de Pintura Ceferino Olivé, que s'organitza cada dos anys des de la Fundació.

signatura conveni museu

El Museu de Reus i la Fundació Privada Reddis van signar un conveni de cessió de 19 obres pertanyents a la fundació reusenca que es preservaran i es podran exhibir al museu. Quasi totes les pintures provenen de diferents edicions del Premi de Pintura Ceferino Olivé, que s'organitza cada dos anys des de la fundació.

Aquest premi, que porta el nom del qui fou destacat aquarel·lista i mestre d'artistes reusencs, té entre els seus objectius promocionar nous talents i reconèixer la trajectòria de creadors en actiu. Durant les darreres dècades, la Fundació ha sumat un important fons pictòric del qual ara se'n cedeix una selecció perquè es conservi als fons de l'Institut Municipal de Museus de Reus.

L'any 2006, la Fundació Privada Reddis ja va fer una primera cessió de 6 peces dels premis Ceferino Olivé als fons del Museu, una cessió que es va ampliar l'any 2008 amb 4 obres més.

El regidor de Cultura i Joventut, Joaquim Sorio, va agrair la generositat de la Fundació Privada Reddis envers la ciutat i el seu patrimoni i va subratllar “la predisposició de la fundació a col·laborar en múltiples iniciatives que es desenvolupen des del Museu i des d'altres àmbits de la cultura reusenca”. Per la seva part, el president de la Fundació, Valero Camps, va recordar l'esperit de servei de la seva institució i la funció del Premi Ceferino Olivé com a impuls als artistes que l'han rebut en els darrers anys.

Entre les obres que s'afegiran al fons del Museu de Reus hi ha peces de Coia Ibáñez Ferrater, Anet Duncan, Jaume Camats, Teresa Jordà o Ernest Descals.

Us trobeu aquí: Inici » Projectes i beques » Projectes » Comissió cultural » La Fundació cedeix una...