Llorenç Ugas i Luis Guerra guanyadors del Premi d'Art Contemporani 2016

El jurat del Premi d'Art Contemporani Fundació Privada Reddis 2016 va decidir concedir els 2 premis valorats en 8.000€ a aquests 2 artistes. L'exposició es pot visitar fins el proper dia 2 de març al Museu de Reus.

Llorenc UgasEl guanyador del 1r. Premi, Llorenc Ugas, al costat de la seva obra

En un museu ple de gom a gom i davant de diverses autoritats de la ciutat, Francesc Ugas Dubreuil, nascut a Sabadell el 1976, amb l’obra “Contenidor de residus. Del projecte Between the line.”, s’ha emportat el primer premi del certamen valorat en 5.000€. El segon premi, valorat en 3.000€, ha estat per l’artista Luis Guerra, nascut a Santiago de Chile el 1974 i resident a Barcelona des de fa 5 anys, amb l’obra “De l’Esdeveniment de Formació: quatre estudis per allò que no existeix”.

Luis GuerraLuis Guerra, al centre, amb el president de la Fundació Reddis i el secretari del jurat del Premi

El jurat del Premi, format pel galerista Àlex Nogueras, l’artista Albert Gusi, el director del centre d’art Lo Pati, Vicent Fibla, i la crític d’art Assumpta Rosés, ha seleccionat 14 obres finalistes d’entre les 87 candidatures presentades. Les 14 obres finalistes estaran exposades al Museu de Reus fins el proper 2 de març.

foto expo 1El president de la Fundació Reddis, Valero Camps, durant l'acte inaugural de l'exposició

Artistes seleccionats

• Ignasi Prat, Sant Esteve de Palautordera, 1981
  • Luis Guerra, Santiago de Chile, 1974 (2n. Premi)
  • Azahara Cerezo, Girona, 1988
  • Inés Schaikowski, Wriezen (Alemanya), 1981
  • Salvador Juanpere, Vilaplana, 1953
  • Alberto Gil, Saragossa, 1991
  • Àlvar Calvet, Tremp, 1965
  • Francesc Roig, Reus, 1960
  • Llorenç Ugàs, Sabadell, 1976 (1r. Premi)
  • Milena Rossignoli, Quito (Equador), 1990
  • Núria Rion, La Canonja, 1976
  • María García Ruiz, Valdepeñas, 1981
  • Roger Caparó, Riudoms, 1975
  • Valentina Albarado, Macaraibo (Venezuela), 1986
foto expo 2El comissari de l'exposició, Màrius Domingo, durant l'acte inaugural de l'exposició

El Premi d’Art Contemporani Fundació Privada Reddis, únic certamen d’aquestes característiques organitzat a la comarca del Baix Camp, vol convertir-se en un referent de l’art contemporani a Catalunya i posar-se al nivell de premis com la Biennal d’Art de Valls – Premi Guash-Coranty o el Premi Tapiró de Pintura i el Premi Julio Antonio d’Escultura, de Tarragona, que s’organitzen a les comarques veïnes.

Us trobeu aquí: Inici » Projectes i beques » Projectes » Comissió cultural » Llorenç Ugas i Luis...