MOR EDUARD VALVENY, EX - PRESIDENT DE LA FUNDACIÓ PRIVADA REDDIS

El proppassat dia 28 d’octubre va morir a Reus, a l’edat de 86 anys, Eduard Valveny Riquero, fundador i President de la Fundació Privada Reddis. Empresari emprenedor, fou sobretot un reusenc preocupat per la seva ciutat.

sr valveny

L’Eduard era un home que creia que l’ensenyament i el nivell cultural d’un país estaven íntimament lligats i eren claus pel seu esdevenidor. Va treballar molt de temps al costat d’en Francesc Cailà; junts endegaren projectes que amb el temps esdevindrien decisius per a la ciutat , com va ser el de la Facultat de Medicina.

Aquesta primera institució universitària de la història de Reus, va ser creada l’any 1977 i fou el resultat d’una iniciativa ciutadana . Gràcies a un acord amb la Universitat de Barcelona de cessió d’un edifici destinat a acollir-la, aviat començaren les classes i ja al 1984 va sortir la primera promoció de llicenciats . L’existència d’aquesta Facultat va ajudar a empènyer el projecte de transformació de l’Hospital de Sant Joan que, a partir d’aquells moments, va passar a ser universitari.

Al 1992 junt amb d’altres mutualistes del Foment Industrial i Mercantil, va ajudar a crear la Fundació que presidí des de l'any 2.000 fins al 2.010. Durant tot el seu mandat, Eduard Valveny, va treballar amb l’objectiu d’afavorir el major nombre possible de projectes vinculats a tots els nivells del món educatiu. Creia que tot allò que es feia a favor d’estudiants, de mestres i d’investigadors havia de ser beneficiós pel futur de la societat reusenca.

Un altre aspecte que va ocupar la seva feina directiva fou obrir la Fundació a nous patrons que ajudessin a fer el canvi generacional; en aquest sentit el va preocupar especialment la manca de dones al Patronat i hi va iniciar la seva incorporació; avui, sense arribar encara a la paritat, la seva presència i la seva feina resulten decisives en el dia a dia de la Reddis.

Us trobeu aquí: Inici » Projectes i beques » Projectes » Comissió d'ensenyament » MOR EDUARD VALVENY, EX...