Patrocini del projecte "Dibuixa'm Reus"

Un projecte en què els alumnes de les escoles de Reus dissenyaran i elaboraran un plànol de la ciutat amb la corresponent guia on es mostrarà i s'explicarà el patrimoni de Reus. El projecte finalitzarà amb una exposició itinerant que retratarà tot el procés realitzat.

dibuixam 9

La Fundació Privada Reddis i CÒDOL EDUCACIÓ posen en marxa el projecte "DIBUIXA'M REUS", una proposta adreçada a les escoles de Reus, amb l'objectiu que els nens i nenes aprehenguin la ciutat, i la facin seva a través del llapis i els colors. Un diàleg entre l'art, la pedagogia i el patrimoni, amb un resultat sorprenent que valdrà una EXPOSICIÓ, un PLÀNOL i una GUIA de la ciutat a través de la mirada dels infants.

dibuixam 7

El projecte consisteix en dissenyar i elaborar un plànol de Reus amb la seva corresponent guia on es mostrarà i s'explicarà el patrimoni de la ciutat d'una manera singular: amb dibuixos realitzats per infants de la ciutat.

Aquesta guia amb el plànol serà un recurs didàctic disponible en el futur per a ser utilitzat a les escoles per fer la descoberta de la ciutat de la mateixa manera que qualsevol família de Reus o de fora que ens visiti.

dibuixam 8

El projecte finalitzarà amb una exposició itinerant que visualitzi no només els dibuixos dels infants i artistes sinó també el procés realitzat amb la intersecció dels tres elements constitutius del projecte: el triangle format pel patrimoni, l'art i la pedagogia.

ELS PARTICIPANTS

Aquest projecte, que s'inicia ara al mes de març i que es desenvoluparà al llarg del segon trimestre del curs escolar, compta amb la participació de 15 escoles de la ciutat, molt representatives de la diversitat territorial i social de Reus. Bàsicament dels nens i nenes de 2n i 3r de primària i suposen al voltant de 750 -­ 800 alumnes.

Els alumes comptaran amb la presència d'artistes joves, (de l'Escola d'Art i Disseny de Tarragona) que dibuixaran els diversos monuments amb ells. Per aquests artistes joves pot ser tot un estímul l'entusiasme que els nens i nenes mostren habitualment en els seus dibuixos.

dibuixam 5

ELS MONUMENTS

Els monuments que els alumnes de les 15 escoles dibuixaran i serviran per elaborar el plànol i la guia seran: Institut Pere Mata, Museu Raval Santa Anna, Casa Navàs, Palau Bofarull, Mercat Central i nen de les oques, Marià Fortuny i El Condesito, Teatre Fortuny, Gaudí Centre i Nen Gaudí, Boca de la Mina, escultura El Vent, Antic Molí, Museu de la Festa (Plaça Llibertat), Màquina ferrocarril, rellotge de Sol, Ajuntament, General Prim, Escola Prat de la Riba, Rentadors i les Bogaderes, Centre de Lectura, Teatre Bartrina, Escultures: Pablo Picasso i Constel·lació, Mas Iglesias (CIMIR), rosers, Escultura Canal, Cases modernistes, Casa Boule, Mercadal, Biblioteca, escultura Cos de Llum, Estació Enològica, Prioral, Campanar, Castell del Cambrer, La Ballarina, Santuari de Misericòrdia, Parc del trenet, Cases modernistes (C/Llovera i Monterols), Parc Sant Jordi, escultures Sant Jordi, Nen i ocell, Creu Puríssima Sang, Quadre columnes, Hèrcules, Bòbila Sugranyes, Monument al Bartrina, muses Centre de Lectura, Triptenem, Enselm Clavé, xemeneia; Escultures: Llapis, Torres de Defensa, Neptú, Anna; Cases modernistes (raval Santa Anna) i Xalet; Escultures Pastoreta, Sardana, Nucli Serra.

dibuixam 6

ELS COL·LABORADORS

El projecte es duu a terme gràcies a la col·laboració de la FUNDACIÓ PRIVADA REDDIS, que assumeix el cost del disseny del projecte, les sessions d'acompanyament dels educadors/es de Còdol, el material i el disseny gràfic de la guia i el plànol. Això fa que la participació dels escolars pugui ser gratuïta.

En aquest projecte hi col·labora també L'ESCOLA D'ART DE LA DIPUTACIÓ DE TARRAGONA amb alumnes dels cursos d'il·lustració i de fotografia i té el suport de L'AJUNTAMENT DE REUS, que col·laborarà en l'edició de la guia.

dibuixam 6

Us trobeu aquí: Inici » Projectes i beques » Projectes » Comissió d'ensenyament » Patrocini del projecte "Dibuixa'm...