Subvenció a l’Associació de Parkinson per la creació d’un projecte psicoemocional

La Fundació Privada Reddis realitza una ajuda destinada a posar en marxa un projecte de caire psicoterapèutic integrador (mental, emocional i corporal), orientat cap al tractament de conflictes psíquics i emocionals amb la finalitat de promoure l'autonomia i la responsabilitat de l'individu, facilitant que tant el malalt de Parkinson com els seus familiars puguin recuperar o trobar el seu lloc en el món en el que viuen.

associacio parkinson1Malalts de Parkinson realitzant sessions d'estirament

La malaltia de Parkinson és una enfermetat crònica, lentament progressiva i que moltes vegades porta a una important incapacitat física i mental que repercuteix significativament en la qualitat de vida del pacient. Aquesta incapacitat ve determinada, d'una banda, per les alteracions de caire motor tan característiques de la malaltia: tremolor, rigidesa, lentitud de moviments, dificultat en la marxa i l'equilibri... Aquesta diversitat de símptomes i l'empitjorament amb el pas del temps, porta a una creixent pèrdua d'autonomia.

associacio parkinson4La Cromoteràpia és una de les teràpies utilitzades a l'Associació de Parkinson

La repercussió de l'enfermetat en l'entorn del malalt obliga també a prestar una atenció especial a les necessitats dels familiars o cuidadors. Això fa que la malaltia de Parkinson s'abordi de manera interdisciplinària, amb la intervenció coordinada de neuròlegs, treballadors socials, logopedes, fisioterapeutes i psicòlegs.

Per aquest motiu es posa en marxa el projecte "Renova't l'energia", per tal que les persones afectades per la malaltia de Parkinson tinguin les eines necessàries per aconseguir una òptima qualitat de vida. A través de les teràpies de Dansateràpia, Musicoteràpia, Cromoteràpia, Arteràpia, Expressió Corporal, Psicomotricitat, Quiromassatge, Reiky, Cristaloteràpia, estiraments corporals, Meditació i Risoteràpia es pretén millorar la percepció i la motricitat, la interacció i la reacció, etc.

associacio parkinson3Pacients de l'associació fent activitats de pintura
Us trobeu aquí: Inici » Projectes i beques » Projectes » Comissió social » Subvenció a l’Associació de...