Donació del fons sonor de Ràdio Reus a la ciutat

La Fundació Privada Reddis ha fet possible la digitalizació i catalogació del fons sonor de Ràdio Reus, que recull més de 280 hores de ràdio en 750 documents. El proper dimarts 28 de gener a les 13h, el president de la Fundació lliurarà l'arxiu sonor a l'alcalde de Reus perquè aquest pugui ser consultat a l'Arxiu Municipal,en el programa especial HoraL amb motiu de l'inici de l'Any de la Ràdio a Reus.

micro radio

La Fundació Privada Reddis va decidir finançar la catalogació i digitalització del fons sonor de Ràdio Reus, ara fa 2 anys, pel convenciment que l’arxiu sonor és la memòria de la ciutat de tot el segle XX, i no tant sols una memòria informativa, sinó també emocional i sentimental. D’aquí el seu interès en dipositar tota aquesta memòria sonora en els arxius municipals de Reus, perquè pugui ser escoltada i consultada per tota la ciutadania.

En aquests 2 anys s'han digitalitzat i catalogat més de 280 hores de ràdio i prop de 750 documents que van des dels inicis de la ràdio fins a l'època actual. El projecte ha estat liderat pel periodista Carles Esporrín.

La Fundació farà entrega d'aquest arxiu sonor el proper dimarts 28 de gener, en un programa especial HoraL des de la Sala Hortensi Güell del Centre de Lectura, on es recordarà la primera escolta radiofònica a la ciutat (el 29 de gener de 1924) i es parlarà de com la ràdio ha esdevingut altaveu de la ciutat i la seva gent des d'alsehores i fins el dia d'avui.

Hi participaran: el president de la Fundació Privada Reddis, Valero Camps, l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, el periodista i patró de la Fundació Privada Reddis, Josep Ma. Martí, el director de l'Arxiu Municipal, Ezequiel Gort, i el periodista que ha liderat el projecte de digitalització del Fons Sonor de Ràdio Reus, Carles Esporrín.

Us trobeu aquí: Inici » Fons cultural » Memorial J.M. Sugranyes » Donació del fons sonor...