El fons sonor de Ràdio Reus ja es pot consultar a l'Arxiu Municipal

El fons sonor de Ràdio Reus ja es pot consultar a l'Arxiu Municipal
El projecte
Totes les pàgines

A partir d'avui, tots els ciutadans de Reus podran consultar el fons sonor de Ràdio Reus, gràcies a la Fundació Privada Reddis. L'arxiu sonor ja és a l'Arxiu Municipal de la ciutat.

donacio 1

La donació s’ha fet en el decurs d’un programa especial de L’HoraL, en motiu de l’inici de l’Any de la Ràdio a Reus. El programa, presentat pel periodista Jordi Cartañà, s’ha fet en directe des de la Sala Hortensi Güell del Centre de Lectura.

En aquest programa radiofònic hi han intervingut el president de la Fundació Privada Reddis, Valero Camps, el periodista i patró de la Fundació, Josep Maria Martí, el periodista i responsable del projecte de digitalització i catalogació del fons sonor de Ràdio Reus, Carles Esporrín, i l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, a més de col·laboradors i extreballadors de Ràdio Reus.

donacio 3D'esquerra a dreta: Carles Esporrín, Carles Pellicer, Jordi Cartañà, Josep Maria Martí i Valero Camps en el decurs del programa de l'HoraL.

90 anys de Ràdio Reus són la memòria sonora de la ciutat. Conscient de les dificultats que implica la conservació d’un arxiu sonor de tanta transcendència històrica, la Fundació Privada Reddis va decidir finançar la catalogació i digitalització d’aquest fons sonor de Ràdio Reus, que es remunta al 1926, perquè un cop finalitzat el projecte pogués ser dipositat a l’Arxiu Municipal de Reus per ser escoltat i consultat per tota la ciutadania.

La conservació i digitalització d’un fons sonor d’aquesta magnitud, però, no ha estat una feina senzilla. En primer lloc perquè els sistemes de reproducció sonora han variat al llarg de gairebé cent anys. I d’altra banda perquè, històricament, els arxius sonors han estat poc valorats i, sovint, els enregistraments restaven oblidats en un racó que no reunia els requisits idonis per a la seva conservació.

donacio 2El president de la Fundació Privada Reddis juntament amb l'alcalde de Reus i la directora de Ràdio Reus, en el moment de la donació del fons sonor.

Us trobeu aquí: Inici » Fons cultural » Memorial J.M. Sugranyes » El fons sonor de...