"La Fundació es una institució reusenquista, generosa i oberta" - Carme Puyol, historiadoria i tècnica d'arxius

Carme Puyol, historiadora i tècnica d'arxiusData de naixement: 20 d’abril de 1959.
Lloc de naixement: Pont de Suert (Alta Ribagorça).
Professió: Historiadora. Arxivera. Gestora cultural.
Estat civil: Casada.
M'agrada... La meva feina, llegir, la ciutat de Reus que, des de 1982, és la meva ciutat, el Montsant, la Platja Llarga.
Detesto... L’arrogància, la incoherència, la cobdícia.
Un desig... Que en el món, que en la nostra societat, es recuperin aquells valors de l’humanisme que s’han perdut, altrament no sabem on podem anar a parar.

L’any 1999, Reus va celebrar l’any Rebull, en commemoració dels 100 anys del naixement de l’escultor universal nascut a la nostra ciutat. La Fundació Privada Reddis no podia ser aliena a l’efemèride i es va afegir als actes ciutadans.

La seva valuosa aportació fou l’organització d’una exposició amb el títol Joan Rebull. 100 anys. Peces clau, treballs inèdits. Vaig tenir el goig de ser la comissària de la mostra que va presentar a la ciutat, en el marc de la Sala d’Exposicions de la Fundació, una col·lecció inèdita de dibuixos de Joan Rebull que havia adquirit feia poc temps la ceramista reusenca Neus Segrià. I al voltant d’aquestes obres gràfiques, s’exposaren diverses escultures de l’artista. Eren peces de col·leccionistes de Reus i de Barcelona, i algunes de les més rellevants procedien del fons de Jaume Gil Aluja. I com a testimoni de l’Exposició es va editar un llibre que aplegà les obres exposades analitzades i comentades, a més la publicació aportava un valuós aplec de fotografies de Joan Rebull tot fent un recorregut per la seva personalitat i trajectòria.

El treball al costat dels patrons em va permetre copsar l’esperit de l’entitat i el tarannà personal dels seus gestors.

Aquell treball propicià que conegués la Fundació Privada Reddis i els seus patrons amb una proximitat que em va permetre copsar l’esperit de l’entitat i el tarannà personal dels seus gestors. Vaig descobrir una institució reusenquista, generosa i oberta,  acollidora, vinclada a donar suport a la formació i l’ensenyament en els diversos nivells; i, al capdavant, vaig trobar persones amb una gran capacitat de decisió, amb claredat en les idees i les prioritats, i amb exquisidesa en les relacions humanes. Aquella experiència professional fou magnífica, i els vincles personals generats inoblidables i perdurables.

I aquest any 2012, dins els actes de celebració del 20è aniversari, novament la Fundació Privada Reddis m’ha donat la seva confiança en l’organització dels Tallers Coneguem [les/els] nostres artistes on volem apropar-nos a la vida i a l’obra de quatre grans artistes reusencs: Joan Rebull, Neus Segrià, Ramon Ferran i Magda Folch.

Hem de felicitar la Fundació Privada Reddis pels 20 anys de trajectòria. Un camí recorregut en què ha recolzat multiplicitat de projectes vinculats a la recerca, a l’educació, a l’art i a la inserció social. La seva tasca patrocinadora l’ha convertida en una entitat estimada i respectada, que posseeix un prestigi guanyat per la seva generositat, tenacitat i bona gestió dels recursos econòmics.

Us trobeu aquí: Inici » La institució » Parlen de la Fundació » "La Fundació es una...