"Si la Fundació Reddis no existís, s'hauria d'inventar" - Josep Baiges, periodista

Josep Baiges, periodista - Fotografia: Xavi JurioData de naixement: 20 d’agost de 1968.
Lloc de naixement: Reus.
Professió: Periodista.
Estat civil: Casat.
M'agrada... Reus.
Detesto... La prepotència.
Un desig... Veure crèixer els meus fills com a ciutadans lliures, compromesos i responsables.

Els que fa anys i panys que ens dediquem a la comunicació local hem tingut oportunitat de conèixer i reconèixer la bona feina de la Fundació Privada Reddis en els àmbits que li són propis. Una fundació que s'explica a partir de l'acció i la convicció d'una colla de reusenques i reusencs preocupats pel seu entorn immediat i amarats d'una profund sentiment d'amor a la ciutat i al seu territori d'influència. Aquesta evidència –insisteixo- jo la havia pogut constatar sobradament durant la meva activitat professional.

Però ara fa un parell d'anys vaig tenir l'oportunitat de conèixer la Fundació des d'un àmbit més proper, fins i tot m'atreviria a qualificar-lo de familiar. Va ser gràcies al malaurat Josep Maria Sugranyes que vaig tenir l'oportunitat de conèixer la "Reddis" per dins". D'entrada l'amic Sugranyes em va fer confiança convidant-me a conduir algunes de les interessantíssimes xerrades que programava l'entitat de manera periòdica. I després, gràcies també a la recomanació del Josep Maria Martí i Martí, vaig tenir l'oportunitat de començar a embastar la línia de comunicació de l'entitat, conscient de la necessitat de donar a conèixer la ingent feina que es realitza de suport i acompanyament a tants projectes d'interès col·lectiu.

Viure l'entitat per dins i, molt especialment, conviure amb les persones que hi dediquen temps i esforços m'ha servit -encara més- per entendre la seva raó de ser. Com s'acostuma a dir si la Fundació Reddis no existís, s'hauria d'inventar. I més en una època com l'actual on la crisi va molt més enllà de l'àmbit estrictament econòmic, per esquitxar d'altres valors essencials de la nostra societat com poden ser el compromís i la solidaritat. Valors que són intrínsecs a la manera de fer i d'actuar de la Fundació, la nostra, la de tots. Que per molts anys pugui acompanyar-nos.

Us trobeu aquí: Inici » La institució » Parlen de la Fundació » "Si la Fundació Reddis...