La Fundació Privada Reddis i la Fundació “la Caixa” donen suport, un any més a les entitats del Baix Camp

L'Associació Salut Mental Dr. Tosquelles, Camerata XXI, Fundació Mossen Frederic Bara i Cortiella, Fundació Josep Pont i Gol, Grans Projectes Solidaris i l’Associació Familiar Centre Marinada són les entitats beneficiades aquest 2024.

Reus, 7 de maig de 2024- Un any més, la Fundació Privada Reddis i la Fundació “la Caixa”, a través de Caixabank, han renovat l’acord de col·laboració que té el propòsit d’ajudar a les entitats de Reus i el Baix Camp a impulsar el desenvolupament de diversos projectes socials destinats a donar suport a persones en risc d’exclusió social.

Gràcies a aquesta sinergia de col·laboració, aquest any, l'Associació Salut Mental Dr. Tosquelles, que desenvolupa projectes per millorar la inclusió social de persones amb problemes de Salut Mental, posarà en marxa un projecte que permetrà a les persones amb TMS realitzar tres sortides de cap de setmana a l'any en diferents llocs del territori per gaudir d'un espai social propi en el qual tindran veu i vot per decidir, perquè a llarg termini guanyin confiança amb l'objectiu de poder realitzar sortides sense suport professional.

Un altre dels projectes ha estat el de Camerata XXI Fundació Privada: ‘Dóna la nota amb la Camerata XXI’, un projecte específic que aprofundeix en el poder transformador de la música, mitjançant un seguit de propostes estructurades i personalitzades que posen els instruments i la música al servei de la capacitat creativa de cadascú.

D’altra banda, la Fundació Mossen Frederic Bara i Cortiella, ha rebut el suport de la Fundació Privada Reddis i la Fundació La Caixa per a iniciar el seu procés de transformació digital estratègica.

El Projecte Aixeca’t de la Fundació Josep Pont i Gol farà servir aquest suport per ajudar a infants i adolescents de 6 a 12 anys, dels barris: Fortuny, Juroca i Montserrat de Reus. Oferint una atenció educativa integral per a aquells infants i les seves famílies en situacions de vulnerabilitat i risc social en un entorn de suport preventiu i d’empoderament.

Una altre de les entitats beneficiàries ha estat Grans Projectes Solidaris (GPS) que treballa per a la inserció sociolaboral i reinserció social de joves migrats sols gràcies a aquesta col·laboració.

Per últim, l’Associació Familiar Centre Marinada utilitzarà aquest ajut per a modernitzar la sala d'estimulació multi sensorial de concepte Snoezelen i adaptar-la a les necessitats actuals dels usuaris utilitzant la nova tecnologia.

La comissió social de la Fundació Privada Reddis centra els seus esforços a donar suport a diverses entitats socials de Reus i Baix Camp que tenen com a objectiu principal la integració als col·lectius més desfavorits. Aquest suport té la finalitat de materialitzar els projectes que les associacions duen a terme al territori.

La sinergia de col·laboració amb CaixaBank i la Fundació “la Caixa” es va iniciar fa 10 anys. En virtut d’aquest acord, Fundació “La Caixa” treballa conjuntament amb la Fundació Privada Reddis per tal d’ajudar a les entitats del territori. Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d'oficines de CaixaBank pot fer costat a la Fundació “la Caixa” en la seva tasca social, detectant necessitats d'entitats socials locals i canalitzant una part del pressupost.