La Fundació Reddis i la Fundació "La Caixa", a través de Caixabank, concedeixen un ajut al projecte LLARS FAMILIARS per a la rehabilitació d'habitatges Socials a Reus.

Reus, X de juny de 2024- El passat divendres, 7 de juny, la Fundació Reddis i la Fundació "la Caixa", a través de Caixabank, van signar un acord de col·laboració per donar suport al Projecte LLARS FAMILIARS HSJ SCCL.L'acte de signatura va comptar amb la presència de mossèn Josep Moreno Espinosa, impulsor del projecte, Carme Buixeda, responsable de la Comissió Social de la Fundació Privada Reddis, Valero Camps, vicepresident de la Fundació Privada Reddis i Montserrat Mallafrè, directora Directora Banca d'Institucions Tarragona.

LLARS FAMILIARS HSJ SCCL és una cooperativa d'iniciativa social i sense ànim de lucre que treballa per garantir el dret a l'habitatge a persones i famílies que no poden accedir al mercat convencional. La cooperativa adquireix, lloga o rep cessions d'habitatges que després ofereix en ús als seus socis demandants en condicions molt favorables i amb garantia de permanència. L'objectiu del projecte és empoderar els beneficiaris i implicar-los activament en la resolució del seu problema d'habitatge.

Actualment, LLARS FAMILIARS HSJ SCCL administra un total de 16 habitatges que donen sostre a més de quaranta persones, i té una llista d'espera de 46 unitats familiars. La seva activitat es concentra principalment a Reus, tot i que també opera a poblacions veïnes. La col·laboració permetrà la rehabilitació d'un immoble degradat al barri del Carme per a obtenir 5 nous habitatges socials destinats a famílies vulnerables.

L'ajut concedit es destinarà a la rehabilitació d'un immoble degradat situat al barri del Carme de Reus, amb l'objectiu d'obtenir cinc nous habitatges socials. Aquesta rehabilitació permetrà obtenir habitatges dignes i ben condicionats, amb especial atenció als aspectes de sostenibilitat ambiental, com ara aïllaments per reduir les necessitats d'energia, instal·lacions de climatització per aerotèrmia i plaques fotovoltaiques.

Els beneficiaris directes del projecte seran les 46 unitats familiars en llista d'espera, que agrupen més de 70 persones, majoritàriament dones amb fills a càrrec. La rehabilitació no només proporcionarà habitatge digne a les famílies necessitades, sinó que també contribuirà a la revitalització i sostenibilitat social, energètica i econòmica del barri